Monday, July 30, 2012

~ BERBUKA DI KAMPUNG~

Hai...hai...hai...Salam Ramadhan yg ke-10,semoga kita dapat menunaikan  fardhu Ramadhan dgn penuh keimanan dan keberkatan. Akhirnya Sabtu baru2 ni dapat jugak berbuka puasa dgn bonda di kampung walaupun dlm keadaan tergesa2.Alhamdulillah disamping membawa juadah yg dimasak sendiri,sempat lagi menyinggah di bazar ramadhan membeli sedikit lauk dan kuih tambahan mengikut selera anak2 pulak.Apa yg  aku masak hari tu anak2 tak berapa suka.Semua tu makanan kegemaran bonda aku....hehehe.So,anak2 tunjuk aje la kat bazar ramadhan.Aku n hubby tak kisah.....semua pun sapu .                                                                                        
                                                                                                          


Ini la dia rupa rendang ayam yg di masak hari tu utk dimakan dgn nasi dagang...perghhhhh..memang sedapppp..Alhamdulillah






Ini pulak nasi dagang yg masih dlm proses mengukus kali pertama....proses mengukusnya kan 3 kali....jenuh nunggunya.Yg dah siap masak tak sempat nak snap photo dah packing masuk dlm kereta..nak cepat punya pasal lupa nak snap yg dah masak sbb udah lambat...msk nasi dagang nya lama beno.





Kek gula hangus tu memang sedap..kata bonda aku le..(ke atau saja nak ambil hati aku agaknya... hahaha).Tapi hubby pun kata sedap...Alhamdulillah semuanya menjadi seperti yg dirancang
Itu lah dia sehari berbuka puasa bersama2 bonda tercinta...kalau berkesempatan ingin lagi rasanya berpuasa dan berbuka di kampung bersama bonda..INSYAALLAH

2 comments: